Mjölkstockning...

Har legat med arg mjölkstockning igår och en stund idag, men sen gick det som tur över.
Fy för mjölkstockning!
Så ridningen som skulle ha blivit igår uteblev :-(
Kändes ju extra segt då det var första gången på länge jag hade både tiden och inte var gravid :-) att rida, men jag bokade om till på måndag vid samma tid, dvs runt 9.30
Så får vi se hur det går då.
Var på BVC igår och vägde Grim, han väger nu stolta 8270g och är 63 cm lång.
Och liten är "bara" 2 1/2 månad typ...
Så även Grimmen blir en rejäl kille till slut!
Idag vart Alfons och hela skolan i Östersund. Först gick de på Jamtli och sedan vart de på storsjöbadet och badade.
De hade haft super kul sa Alfons. Han blir stor så himla fort!
Trixar vart lite sur idag, då hon gärna ville rida, men då vi hade typ snöstorm eller liknande här idag, så fick hon inte det. Men är det finns väder imorgon så blir det en tur med lilla Tindra.
Trixar är verkligen helt såld på den lilla hästen.
Ja allt just nu händer det inte så mycket...
Grim har fått torsk i munnen, dock bara på tungan, men hur blir man av med det då?
De på BVC sa att jag kunde ta en tips med lite vichy vatten på och smörja i munnen efter varje gång han ätit... Funkar det?
Aja, vi får väl se helt enkelt... Annars för jag höra av mig till BVC igen om det inte går över...
Nu blir det nog sängen för mig och min lilla bebis :-)image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0