söndag...

Idag är det söndag,
och för många andra är oftast söndag förknippad med ångest,
då arbetsveckan börjar imorgon,
men för mig så är söndag en dag där man unmgås med familjen och sambon är ledig!

han brukar jobba 10 dagar sen ledig 4, och sen jobba 10 och ledig 4 osv...
och visst det är inte så kul att han jobbar 10 dagar i rad, men å andra sidan, han är egen företagare och kan då lägga upp dagarna som han vill och som passar oss.
så jag klagar inte!

Känner att jag numera bloggar så himla platt...
nån som har nått förslag på vad ni vill läsa mera om?

Iallafall...

Alfosn vart supernöjd med sitt kalas igår, dock insåg jag ganska sent att man skulle haft flera lekar, då de verkade älska att man gjorde en massa lekar, så som hela havet stormar, dans stopp och limbo =)
de var verkligen super duktiga allihopa.
och Loke lekte med och var verkligen en del i gruppen, och det var så roligt att se, för han brukar inte vara så sugen på att vara med och leka med andra barn.
men igår var han verkligen med och hade superkul!!

Trixan vart ju också med, men hon är lite för liten för att leka i det tempot.... men hon hade kul med =)

Grim vart en exemplarisk bebis och sov igenom hela kalaset!

---------------------------

idag har vi vart ute i princip hela dagen, solen har värmt och det har nästan inte blåst nått alls här i blåsåsen =)

Sen på eftermiddagen så grillade vi lite och spelade fotboll med barnen,
det är så himla mysigt nu när de börjar bli stora (med undantag för lille Grim som mest sover i vagnen och har det bra) och man kan spela fotboll med dem, och andra roliga saker.
Vi sa att till vintern ska även de mindre (dvs Loke och Bellatrix) lära sig åka skidor med.
Alfons lärde sig iår, och även jag stod på skidorna en gång iår!
och både jag och alfons hade verkligen superkul!
så nästa säsong, så ska vi skaffa säsongskort på liften =)

nej nu ska vi plocka undan lite och sen blir det Wii =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0