Hen??

Nått jag skrev för längesedan men som tål att upprepas:

Ordet hen är det enda jag kan hålla med om att det är ett hitte på ord.
Fast samtidigt förstår jag innebörden med ett sånt ord, vi måste börja sudda kanterna. Och låta barn vara barn, inte kön.

Men att klänning är just för kvinnor är nått jag kan hålla med om, MEN jag kan inte hålla med om att en klänning är ett plagg för flickor.

Barn ska ha alla val möjligheter och därmed även ha möjlighet att om man vill, just välja klänning.

Jag skulle aldrig tvinga på mina barn klänning oavsett kön.

Alfons har gått med klänning till dagis och det var ingen, just det, ingen av barnen som reagerade nått nämnvärt. Och detta trots att han går på ett dagis där även fritidsbarnen och skolbarnen klass 0-6 går.
Ingen sa nått nedlåtande eller var på något sätt taskiga.

Jag vidhåller att det är vi vuxna och föräldrar som skapar fördomar.

Och visar vi att det är okej att ha rosa svart blått gult klänning kilt byxor shorts etc så kommer det att vara okej.

Barn som mobbar kan mobba oavsett hur man ser ut och vad man har på sig.

Och varför ska man uppfostra sina barn att vissa saker är pojkigt / flickigt??

Vad är det som är så himla viktig med att barnen MÅSTE veta att de är pojkar/flickor?

Kan de inte bara få vara barn, fria från fördommar och fria från köns och färg bestämmelser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0