Finväder...

Idag har vi vart ute i princip hela dagen.
Fixade en massa i trädgården, krattade och eldade.
Sen åt vi lunch ute med, jag gjorde korv med mos och serverade familjen ute i finvädret.

Köpte nya jackor åt barnen igår, vår/sommar jackor. Lätt fodrade softshell jackor.
Alfons fick sin när han fyllde år, en svart.
Och Loke valde en gul igår och Trixan valde en lila.
Och jag insåg att lila är hennes favorit färg.
Loke älskar starka färger, som gult och rosa. Gärna med en bil eller så på. Och då helst blixten mcqueen eller liknande.

Nu sitter jag här med en sovande liten Grim i famnen och kollar på film med sambon.
Vi kikar på Moby Dick, och jag blir verkligen supersugen på att åka till Norge och gå på valsafari... Öööh, NOT!!

Ja ja ja jag vet att det är fiktion men ändå...
Fy vad läskiga valar är...
Och precis så tror jag att de beteer sig...
Håller på och välter båtar och jävlas...
Men men det gör de nog inte i verkligheten.. Eller?!?!

Blogggalan där snart och jag hade velat gå...
Men nästa år, då ska jag gå.
Nån annan bloggare som ska gå iår?
Det är alltså mamma blogg gala.
Och jag kan väl räkna mig till mamma blogg skaran, eller?!?!

Nej nu knorrar liten här i famnen så han ska få mera mat.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0