7 år och tillbaka blick...

Alfons fyllde hela 7 år igår.
Tänk att tiden går så fort!
Nyss så var han en liten bebis och nu... hela 7 år!!
Han fick en del roliga presenter:
Ett beyblade game bana med beyblades
(ja precis... fatta att man känner sig gammla, jag hade ingen aning vad det var för nått innan Alfons sa att han ville ha det. Så det var ju bara att googla och sen beställa)
Sen fick han lite annat med: ett Nintendo ds i spel, en lego fiske båt, en jacka, och McMissile (nyaste bilen från bilar2 tydligen)
Aja, han fyller ju bara år en gång per år och då ska han få det han önskar sig.

Jag tänker ibland tillbaka på min barndom och uppväxt, jag minns en enda gång då jag verkligen fick det jag önskade mig. Och det var den gången som min pappa köpt ett dockskåp med tillhörande möbler, figurer, bestick etc etc etc. Och han hade slagit in varje liten del i ett eget paket...
Då var lyckan total :-)
Men det var nog enda gången som jag verkligen fick det jag ville ha.
Jo just det, jag fick ju min häst Vickalill med.
Åh vad jag älskade den hästen, men men hon skickades hem utan förvarning... För tydligen så vart jag inte tillräckligt intresserad...
Men att förvarna.. Nä det kunde man tydligen inte...
Och sen att hon inte ens var min på riktigt, att vi inte köpt henne, ja det fick jag reda på den dagen när jag kom till hagen och hon inte längre stod i hagen....
Tänker ofta tillbaka på uppväxten med bitterhet... Men jag jobbar på det... Jag kommer över och igenom det!!

Och sen har jag ju 4 st underbara trollungar som gör allt mycket ljusare!!

Nej, nu ska jag moffla i mig det sista mumset från barnkalaset vi hade idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0